Gotowe zestawy sprzętu dla lektora i podcastera – dobierz sobie lub zaproponuj innemu!
Jeśli chcesz poprawić jakość swoich nagrań lektorskich lub podcastowych, warto zainwestować w lepszy sprzęt. W tym artykule pokażę Ci, jak dobrać mikrofon, interfejs i słuchawki mieszcząc się w budżecie z tzw balansem między sprzętem z średniej półki cenowej, a jednak byś odczuł różnicę między tym co prezentowałem w poprzednim artykule.
Zestaw nr1 Mikrofon pojemnościowy Neumann TLM 102, interfejs SSL2, słuchawki zamknięte Beyerdynamic DT 770 Pro
Neumann TLM 102** – to mikrofon pojemnościowy o charakterystyce kardioidalnej. Jest bardzo cichy i ma wysoką czułość. Ma ciepłe i pełne brzmienie oraz dobrze oddaje niskie tony.
W brzmieniu ma delikatnie podbite 6 KHZ, w przeciwieństwie do droższego TLM103, który jest bardziej cieplejszy w tonach niskich.
Jeśli chodzi o interfejs z tego zestawu, to absolutna petarda!
Interfejs audio 2 x 4 USB-C
24-bitowe/192 kHz konwertery AKM
Przedwzmacniacze mikrofonowe (zakres wzmocnienia 62 dB, 130,5 dBu ON)
złącza Neutrika
Interfejs posiada 2 niezależnie sterowane wyjścia słuchawkowe, więc jeśli zechcesz nagrać podcast z drugą osobą a masz dwie pary słuchawek, nie potrzebujesz dodatkowego wzmacniacza słuchawkowego.
Możesz również nagrać wokale na tzw setkę.
Według producenta
Obejmuje licencje na oprogramowanie dla wtyczek SSL Native (Vocalstrip 2 i Drumstrip), Ableton Live Lite, Loopcloud Samples & Hybrid Keys/Komplete Start
Zapewni pełne, nasycone lektorskie brzmienie na długie lata.
Realizator, który dostanie taką surówkę będzie zadowolony!
Długi czas przed pandemią SSL zastanawiało się czy wypuszczać swoje produkty dla konsumentów Homerecordingu.
Do tej pory firma słynąca raczej z dobrodziejstw dla profesjonalnego studia i komfortu.
Konkurencja w postaci tanich Focusrite zrobiła swoje, i gdy tanie karty w swoich domowych zapleczach miał już prawie każdy lektor SSL również zdecydowało się na wypuszczenie swoich interfejsów z brzmieniem znanym z profesjonalnych konsolet, oraz pluginów.
Może i ty sprawdzisz?
Słuchawki przedstawiłem w poprzednim artykule, w którym opowiadałem o tym jak dobrać sprzęt na start.
linki:
Interfejs
Zestaw nr2 Rode NT1 5th Gen + Focusrite Scarlett 2i2 + Audio-Technica ATH-M50x
To zestaw dla tych, którzy cenią sobie jasne i szczegółowe brzmienie oraz dobrą relację jakości do ceny.
Mikrofon zrecenzowałem tutaj:
Słuchawki zrecenzowałem tutaj
Interfejs opis znajdziesz tutaj
Zestaw nr3 MikrofonAKG C214, Słuchawki beyerdynamic DT900 PRO X OTWARTE!:? , Preamp mikrofonowy FOCUSRITE ISA ONE, interfejs focusrite-clarett-octopre zależnie od chęci wejść wyjść zestaw dla bardziej zaawansowanych!
Nie ukrywam, że bardzo podoba mi się brzmienie tego preampa, tego interfejsu,a dokładniej w interfejsie jaki polecam mamy ten sam preamp jednak bez regulacji nasycenia.
Dlatego właśnie by wycisnąć czad polecam taki właśnie zestaw.
W moim odczuciu a przekonałem się już o tym firma Beyerdynamic w tanich słuchawkach rospieszcza nas wygodą, średnio dbając o wymienne części, trwałość solidność na takim samym poziomie.
Gdy jednak kupimy droższe modele i dźwięk jest zbalansowany, nie ma zbyt syczącej gury, która wielu początkującym maniakom dźwięku wydaje się być referencyjna, gdy tak naprawdę jest po prostu syczącym deszczem ścianą świszczenia i nijak ma się do nawet średniej jakości ale ładnie grających monitorów.
Dlatego słuchawki z szczegółowym pasmem w górnym tonie powinny brzmieć tak, że słuchając naszego dźwięku powinniśmy mieć wrażenie, że jest każde pasmo po prostu przyjemnie nam podane, z taką opcją, w której jeśli chcemy skoncentrować słuch na jakimś paśmie to będziemy mogli naszym uchem sami o tym zadecydować, a nie nasze słuchawki, które ciągle będą przypominać, że gwiżdżą za nas gwizdkiem z pociągu jak np DT 990 czy nawet 770.
W poprzednim artykule poleciłem je, ponieważ w tym przedziale cenowym nie ma nic co jest zamknięte, wygodne, sensowne.
Alternatywnie poleciłem AT.
Natomiast podniecenie jakie panuje nad DT990 i 770 jest dla mnie tyleż warte ileż to, które panuje nad mikrofonem którego w tym zestawie nie ma mianowicie SHURE SM7B.
Kiedyś chleb robi się stary, wchodzi nowe więc proponuję iść za nowym.
Jeśli faktycznie chcecie usłyszeć dźwięk referencyjnych pasm górnych niestety firma z niemiec prosi od 1300 najlepiej w górę.
Dlaczego do nagrań lektorskich podstawiłem tutaj słuchawki otwarte?
Ponieważ od prawie roku nagrywam tylko na tym modelu, w studiu, dając głośniej, ciszej, zbliżając się i oddalając do i od mikrofonów.
Pojemnościowych jak i dynamicznych z różnych półek cenowych.
W mojej kolekcji mam kilka modeli słuchawek, przerobiłem w tym i DT990 słuchałem DT770 jak i tanie Superluxy.
Średniej jakości jak i droższe AKG jak i Philipsy.
Beyerdynamic DT 900 PRO X mogę polecić z czystym sumieniem jako słuchawki po prostu do wszystkiego.
Zarówno do nagrania lektorskiego, podcastu, słuchania muzyki jak i produkcji audiobooka jeśli nie macie monitorów.
Podcast o tych ssłuchawkach
Mikrofon AKG C214
Ten mikrofon kiedyś sugerował mi jeden z realizatorów, mój kolega również nagrywający i produkujący audiobooki.
Co mogę powiedzieć?
Jeszcze sobie nie kupiłem tego mikrofonu, bo ciągle kupuję inne.
Jest to dość jasne brzmienie, z interfejsem jaki poleciłem będzie chropowato i jasno, więc będzie jaśnie pan, albo jaśnie pani na nagraniu.
Jeśli takie macie preferencje dotyczące brzmienia na pewno się nie zawiedziecie.
Co mam na myśli pisząc preferencje?
Kilka recenzji o tym mikrofonie AKG C214, jakie znalazłem w sieci
C214 to solidny wykonawca dla każdego, kto chce nagrywać różne instrumenty w studiu. Ma tylko jeden wzór odbioru – kardioidalny – ale jest kompletny z uchwytem zawieszenia pająka i piankowym wiatrochronem, wszystko schludnie zapakowane w metalową walizkę – idealną do zabrania w drogę. I nie musisz płacić dodatkowo za te przedmioty, z których większość będziesz chciał. […] C214 używa 1-calowej kapsuły z dużą membraną zakończoną na krawędzi, która dostarcza bardzo szczegółowego, wyrazistego dźwięku – i może obsłużyć niewiarygodny zakres dynamiki 143dB – dokładnie rejestrując szczegóły przejściowe. Posiada również zintegrowane zawieszenie kapsuły, które redukuje hałas mechaniczny i rezonans, dalej poprawiając dokładność dźwięku.” – Home Studio Labs – „C214 naprawdę błyszczy, gdy używasz go do mikrofonowania głośnika gitarowego. C414, z drugiej strony, może być nieco zbyt czuły w tym celu. Duży zakres dynamiki C214 sprawia, że jest idealny do nagrywania głośnego wzmacniacza gitarowego i będzie rejestrować subtelne niuanse twojej gitary elektrycznej i wzmacniacza. Sprawia to, że jest idealny do nagrywania klasycznych gitar i lampowych wzmacniaczy, ponieważ szczegóły i dynamika tworzone przez bardziej „vintage” sprzęt jest czymś, czego nie można do końca odtworzyć cyfrowo. C214 jest również więcej niż odpowiedni do nagrywania wokalu.” – Soundref – „AKG C214 to wysokiej jakości mikrofon studyjny skierowany do średnich budżetów. Duża membrana kardioidalna kondensatora z jasnym i wyraźnym dźwiękiem, C214 jest dobrze dopasowany do wokalu, gitary akustycznej, instrumentów dętych i jako overheady dla perkusji. […] C214 ma gładką charakterystykę częstotliwościową z lekkim wzrostem w okolicach 10kHz, który dodaje nieco powietrza i obecności do dźwięku. Niskie tony są ciasne i kontrolowane, z delikatnym spadkiem poniżej 100Hz, który pomaga zredukować szumy i efekt zbliżenia. Średnica jest czysta i zrównoważona, bez żadnej szorstkości.
Preamp
Podsumowanie
Mam nadzieję, że któryś zestaw przypadnie tobie do gustu i sprawi, że wzniesiesz się na wyżyny Dobrego Poziomu Dźwięku nagrań lektorskich podcastów albo śpiewu.
Tak w sumie to każdy z tych zestawów pomoże tobie nagrać wokal jak i instrumenty.
Życzę ci byś dzięki mojemu każdemu artykułowi potrafił zacząć.
Zacząć jest najgorszą sprawą.
No ale przecież nie ważne jak się zaczyna, ważne jak się kończy!
Powodzenia!
0 Comments