Dlaczego Dobry Poziom Dźwięku
Dlaczego dobry poziom dźwięku?
Hej! Jeśli jesteś tu, to pewnie zastanawiasz się, dlaczego warto wybrać moje usługi. Pozwól, że wytłumaczę Ci to w kilku prostych punktach.
Profesjonalne narzędzia
Korzystam z topowych wtyczek i narzędzi od Waves, Izotope, Akon Digital i Sonible. Dzięki nim mogę gwarantować najwyższą jakość dźwięku. To jak posiadanie skrzyni pełnej magicznych eliksirów, które poprawiają każde nagranie.
Doświadczenie
Wyprodukowałem setki audiobooków. Dzięki temu masz pewność, że każde nagranie będzie brzmiało profesjonalnie. Wiesz, co mówią – praktyka czyni mistrza. Przez 15 lat doskonaliłem swoje umiejętności, żeby dostarczać dźwięk na najwyższym poziomie.
Współpraca z najlepszymi
Nagrywałem najlepszych lektorów. Dzięki temu wiem, jak wydobyć z ich głosu to, co najlepsze. To jak praca z najlepszymi szefami kuchni – każdy składnik musi być perfekcyjnie dobrany i przygotowany.
Korzyści dla Ciebie
Wybierając „Dobry Poziom Dźwięku”, zyskujesz profesjonalizm, doświadczenie i innowacyjność. Dzięki temu Twój dźwięk zawsze będzie na najwyższym poziomie. Chcesz usłyszeć różnicę? Oto próbka: Dźwięk poddany jedynie normalizacji do minus czternastu Decybeli.wav.
Co to jest normalizacja?
Normalizacja to proces dostosowywania poziomu głośności nagrania do określonego standardu. W praktyce oznacza to, że wszystkie elementy nagrania są równomiernie wzmocnione lub osłabione, aby osiągnąć pożądany poziom głośności. Dzięki temu Twoje nagrania będą brzmiały spójnie i profesjonalnie, niezależnie od tego, gdzie będą odtwarzane.
Odszumianie i Czyszczenie Dźwięku
Cześć! Masz nagranie, które wydaje się nie do naprawienia? Nie martw się, jestem tutaj, aby Ci pomóc. Czuję się jak ryba w wodzie, odszumiając, usuwając brumy i burczenia z Twoich plików dźwiękowych.
Profesjonalne odszumianie
Niezależnie od tego, czy masz do czynienia z szumami wentylatora, brumem z gniazda mikrofonu czy innymi niepożądanymi dźwiękami, mogę to naprawić. Korzystam z zaawansowanych narzędzi i technik, aby przywrócić Twoje nagrania do życia.
Usuwanie brumów i burczeń
Brumy i burczenia mogą całkowicie zrujnować dobre nagranie. Na szczęście mam narzędzia i doświadczenie, aby sobie z nimi poradzić. Dzięki mojej pomocy Twoje nagrania będą brzmiały czysto i profesjonalnie.
Czyszczenie dźwięku
Proces czyszczenia dźwięku polega na usuwaniu wszelkich niepożądanych elementów, takich jak trzaski, szumy tła czy inne zakłócenia. Dzięki temu Twoje nagrania będą brzmiały tak, jak powinny – czysto i klarownie.
Przykładowa próbka
Chcesz usłyszeć różnicę? Posłuchaj tej próbki: Dźwięk poddany jedynie normalizacji do minus czternastu Decybeli.wav, ale tym razem dodałem bardzo mocne brumy z szumem. Teoretycznie to nagranie mogłoby być nie do uratowania, ale zobacz, co można zrobić z odpowiednimi narzędziami.
Różnica, czyli delikatne odszumienie posłuchaj
Co można zrobić więcej?
Eliminacja Dudnień w Wokalu
Jednym z częstych problemów, z jakimi borykają się początkujący podcasterzy, lektorzy, a nawet realizatorzy, jest tzw. zamulony wokal. Są to dudnienia – niskie, nieprzyjemne rezonanse, które sprawiają, że głos brzmi nieczysto i nieprofesjonalnie.
Co to są dudnienia?
Dudnienia to częstotliwości, które powodują, że nagranie brzmi „ciężko” i „zamula”. Zwykle występują w niskim zakresie częstotliwości i są wynikiem rezonansu pomieszczenia lub sprzętu. Pozbycie się dudnienia na głosie to jeden z podstawowych zabiegów w profesjonalnej obróbce dźwięku.
Jak eliminuję dudnienia?
Używam zaawansowanych narzędzi do analizy spektralnej i korekcji częstotliwości, aby zidentyfikować i usunąć te niepożądane rezonanse. Dzięki temu Twój głos będzie brzmiał czysto i wyraźnie, bez „zamulenia”.
Posłuchaj próbki
Chcesz usłyszeć, jak to działa w praktyce? Posłuchaj tej próbki: Dźwięk poddany normalizacji do minus czternastu Decybeli, z tzw. zamulonym, dudniącym wokalem. Celowo podbiłem pasma negatywnych rezonansów, aby pokazać, czego pozbywamy się w nagraniach lektorskich.
Sprawdź, posłuchaj
Pełna Postprodukcja Głosu Lektorskiego lub w Podcaście
Pełna postprodukcja głosu to kompleksowy proces, który obejmuje wszystkie etapy przygotowania nagrania dźwiękowego do ostatecznej formy. To nie tylko korekcja i kompresja, ale także usuwanie szumów, dodawanie efektów, mastering i dostosowanie do standardów publikacji.
Co wchodzi w skład pełnej postprodukcji?
- Korekcja: Dostosowanie częstotliwości, aby głos brzmiał naturalnie i wyraźnie.
- Kompresja: Zmniejszenie dynamiki, aby wszystkie części nagrania były słyszalne.
- Usuwanie szumów: Eliminacja niepożądanych dźwięków tła.
- Dodawanie efektów: Wzbogacenie dźwięku o pogłos, echo itp.
- Mastering: Końcowe dostosowanie nagrania, aby brzmiało perfekcyjnie na różnych urządzeniach.
Be My Voice Master
Usługa Be My Voice Master oferuje spersonalizowane ustawienia dźwiękowe dostosowane do Twojego głosu. To jak szyty na miarę garnitur dla Twojego głosu – idealnie dopasowany, podkreślający jego najlepsze cechy.
Przykładowa próbka
Posłuchaj próbki: Dźwięk poddany normalizacji do minus czternastu Decybeli, z tzw. zamulonym, dudniącym wokalem. Celowo podbiłem pasma negatywnych rezonansów, aby pokazać, czego pozbywamy się w nagraniach lektorskich.
Posłuchaj pełnej postprodukcji
Posłuchaj krótkiego jingla
Skorzystaj z wiedzy realizatora dźwięku!
Dynamiczne i pojemnościowe: Mikrofony dynamiczne opierają się na membranie, cewce i magnesie, natomiast pojemnościowe wykorzystują zasadę zmiany pojemności kondensatora.
Dynamiczne: niższa czułość, bardziej odporne. Pojemnościowe: wyższa czułość, szersze pasmo przenoszenia.
Zdolność mikrofonu do przetwarzania dźwięku na sygnał elektryczny, mierzona w dB.
Zestaw informacji o cechach i właściwościach mikrofonu, np. typ, kierunkowość, czułość, impedancja, zakres częstotliwości.
Charakterystyka mikrofonu, gdzie jest on najbardziej czuły na dźwięki z przodu, mniej z boków, a prawie wcale z tyłu.
Opór stawiany prądowi przez mikrofon, mierzony w omach (Ω). Niska impedancja (<600 Ω) oferuje lepszą jakość dźwięku.
Zakres dźwięków, które mikrofon może rejestrować, mierzony w Hz (np. 20 Hz – 20 kHz).
Nie zawsze. Jakość dźwięku zależy też od typu mikrofonu, kierunkowości, czułości i konstrukcji.
Dostarczenie energii do mikrofonu. Może być fantomowe (48V) lub bateryjne.